"Hordó modellezése és Textúrázása"
Részletek a hírekben!
 
   
 
 
Naprakész hírek...                                         240 fórumozó...                                         Számos magyar oktatóanyag...                                         Videóanyagok magyarul is...                                         Letölthető fájlok...                                         Textúrák...                                         Összegyűjtött linkek...
 
  Rólunk
Hírek
Fórum
Kihívás
Kapcsolatok
Galéria
Aktuális, 2015
2014, 2013
2012, 2011
2010, 2009
Leírások
Kezdő leckék
Haladó leckék
Egyéb leírás
Billentyűk
Videóanyagok
Kezdő videók
Haladó videók
Egyéb videók
Tippek, trükkök
Letöltés
BLEND fájlok
Textúrák
Linkajánló
Archivum
Projektek
BlendRace SokoTruck
Flipper MB game
 
 

Blender leírások és oktató anyagok

 

Forrás: http://www.blenderguru.com/create-realistic-cracks-in-2-minutes/

Szerző: Andrew Price

Verzió: Blender 2.54b

Átdolgozta: Chingo


Valódi repedés 2perc alatt

Ebben a rövid tutorialban bemutatom, hogy készíthetünk el egy kettérepedt tojást.

1. lépés:

Kezdés ként hozunk létre egy gömböt, a képen látható módon!


Gömb Hozzáadás (+)


2. lépés
Növeljük meg a gömb gyűrűinek számát, mondjuk 25re.



3. lépés
Nagyszerű ezek után kialakítjuk a tojásformát. Ezt úgy tudjuk meg tenni hogy nyomunk egy S billentyűt majd utána Z-t, majd az egeret mozgatva tetszés szerint „kinyújtjuk”. (A Z-vel csak függőleges irányba tudjuk nyújtani a gömböt, ha nem nyomjuk le akkor minden irányba nyúlik vagyis csak a mérete növekszik.)

 4. lépés

Átlépünk szerkesztő módba (Tab billentyűvel) és ha nincs kijelölve az összes vertex akkor az A betűvel kijelöljük. Ezután ahol szeretnénk h elrepedjen a tojás ott meg szüntetjük a kijelölést, ehhez a B betűt nyomjuk meg majd középső egérgomb () nyomvatartásával jelöljük ki a meg felelő sort.


Kijelölés közben és utána


5. lépés

Nyomjuk meg a H betűt, ezzel elrejtettük a kijelölt vertexeket. Jelöljünk ki egy tetszőleges pontot (csak katt rá jobb egér gombbal) és kövessük a képeken látható lépéseket.




6. lépés

A kijelölt pontunkhoz megyünk az egérrel és nyomunk egy G betűt (ezzel mozgatni tudunk) és megint egy Z-t. Ha mindent jól csináltunk eddig akkor látnunk kell egy kis kört a kijelölt pont körül, ezt a kört növeljük meg a görgőt görgetve olyan nagyra hogy már ne is lássuk a szélét. Ha kész ismét az egeret mozgatva hozzuk létre a repedést. Na ha ez is meg van akkor nyomjunk Alt + H-t ezzel vissza hozva az elrejtett vertexeket. Ha minden igaz ezt kell látnunk:




7. lépés

Nyomjunk A-t ezzel megszüntettük az összes kijelölést. És most jelöljük ki (megint a B-vel) a törés alatti részt a repedéssel együtt. Majd P és a válaszuk a legfelsőt (Selection). Ezzel ketté szedtük a tojásunkat. Váltsunk vissza Object módba (TAB). Kattintsunk a Smooth- gombra bal oldalt, és az alsórész kijelölése után is Smooth, Ezzel kisimítottuk a felületünket. 


 


8. lépés

Az alsórészt kicsit vigyük lejjebb (G utána Z és egérrel lefelé kicsit). Modifiers fül és add Modifier ott pedig válaszuk ki a  Solidify-t. Azon belül a képen látható értéket változtassuk meg 0,04-re. Ezzel vastagságot állítottunk a tojáshéjnak. Ezután újra Add Modifier és Edge Split. Majd meg ismételjük ezt a lépést a felsőrésszel is.



9. lépés

Kedvünk szerint elforgathatjuk, elmozgatjuk, esetleg textúrázzuk és kész...