"Hordó modellezése és Textúrázása"
Részletek a hírekben!
 
   
 
 
Naprakész hírek...                                         240 fórumozó...                                         Számos magyar oktatóanyag...                                         Videóanyagok magyarul is...                                         Letölthető fájlok...                                         Textúrák...                                         Összegyűjtött linkek...
 
  Rólunk
Hírek
Fórum
Kihívás
Kapcsolatok
Galéria
Aktuális, 2015
2014, 2013
2012, 2011
2010, 2009
Leírások
Kezdő leckék
Haladó leckék
Egyéb leírás
Billentyűk
Videóanyagok
Kezdő videók
Haladó videók
Egyéb videók
Tippek, trükkök
Letöltés
BLEND fájlok
Textúrák
Linkajánló
Archivum
Projektek
BlendRace SokoTruck
Flipper MB game
 
 

Blender leírások és oktató anyagok

 

Forrás: MindentBele 3D Tutorialok!

Szerző: Szabó István as Stewet (2006 08 04)

Verzió: Blender 2.42

Rajzolás Particles-el

Valamelyik nap éppen a Mindentbele oldalán tallózgattam és szóba került egy régebbi munkám. Pontosabban, hogy a munkához nem tudtam készíteni animációt. Segítőkész barátaim - Stec és László - azonnal adtak helpet, így kézenfekvő volt, hogy tutoriál készüljön a műből.

Nézzük a lényeget!


1. A szokásos Cube-t (kockát) töröljük. [Space]->Add->Text kiválasztásával az alapértelmezett szöveget [BackSpace]-el kitörölve...


2. ...beírtam az új szöveget.


3. Az alapértelmezetten adott betűtípust megváltoztattam.


4. [+] - ezzel a szöveget görbévé alakítottam (további [+] átkonvertálja Mesh-é, de ez most nem kell!

Szerkesztő módban kiválasztottam az első karakter egy pontját és hozzá igazítottam a 3D kurzort.


5. Hozzáadtam a jelenethez egy kockát, átméreteztem nagyon kicsivé (ő fogja kirajzolni a karaktert). (Talán a kép nem is tudja visszaadni a kocka méretét, de ez utólag át is méretezhető - lásd később)


6. Következő lépés, hogy a kockát társítani (parent) kell a görbéhez - Follow Path kiválasztásával. Ügyelj azonban, hogy a Curve and Surface panel bal alsó részén be legyen kapcsolva a CurvePath és CurveFollow zöld gomb(ok)! Ha ekkor nyomsz egy [+]-t, a kocka követni fogja a görbe útvonalát, de láthatod, ez még nem az igazi!



Ha jobban megnézed, a társítás után egy szaggatott vonal "köti" a kockát a görbéhez. (ne feledd, maga a karakter a görbe!) - Igazitsd a kockát a szaggatott vonal kiindulási pontjára. Kocka kijelöl és []. Most az [Alt] már teljesen jól mozgatja a kockát a karakter által meghatározott görbén. De lépjünk tovább!



A következőkben a részecskerendszert arra használjuk, hogy animált textura-map készüljön.

Jelöld ki a kockát - [] és válaszd a Physics gombot és nyomj egy "NEW"-t (lásd kép) - ennek aktivizálásával látható lesz a Particles panel (A képen az alapbeállítások láthatók)

Adj anyagot a kockának - [] - Add New - Shader panelen kapcsold be a "Halo" gombot és vedd le a Halo Size értékét 0.005-re. Állítsd a frame értékét kb 50-re, renderelj [] - Ha a látott eredmény pontozott nyomot hagy, kicsinyítsd a kockát, vagy csökkentsd a Halo Size értékét.


11. Ha most animációt készítenél azt tapasztalnád, hogy mielőtt a kocka körbejárná az útvonalat, az elsőknek kirajzolt részecskék eltünnének. Módosítsd a részecskék életét a Particles panelen (lásd a képen - érték: 200)

Nos picit csinosítjuk a munkánkat, majdnem befejeztük. Pozicionáld a kamerát, hogy a legjobban látszódjon a kirajzolandó karakter. (ezzel a módszerrel más is kirajzolható animálva, sőt, a részecske-rendszer több mindent rejt magába - megéri ennek is utánanézni!)

Változtasd meg a Word színeit és most jöhet az animáció.

A szándékom eddig terjedt - ezek után egy cerka, papír és környezet megrajzolása, a cerka pivotja társítva a kockával, és máris kész (bár ilyen 1szerű lenne - úgy értem, kifogás-mentes) egy rajzolóprogram intro-ja. :-)

Nincs más hátra - Sok sikert mindenkinek!


12. Majdnem elfelejtettem - az eredmény-render az anim utolsó képe