Csoport |
Billentyű |
Fókusz |
Mód |
Hatás |
0 |
0-9 |
|
|
Váltás a fóliák(layers) között |
0-9 |
|
|
Fólia(layer) hozzáadása a megjelenítettekhez |
Tab |
TAB |
|
|
Oda-vissza váltás szerkesztő-mód (edit mode) és a jelenlegi között |
TAB |
|
|
Oda-vissza váltás póz-mód (pose mode) és a jelenlegi között |
TAB |
|
|
Oda-vissza váltás görbeszerkesztő-mód (curve edit mode) és a jelenlegi között |
A |
A |
|
|
Minden kijelölése / Kijelölések megszüntetése |
A |
|
|
Beszúrás menü (Add menu) |
A |
|
|
Nyújtás és elforgatás alkalmazása |
A |
|
|
Animáció lejátszása |
A |
|
|
Deformáló(Latice) alkalmazása / Megduplázás |
A |
|
|
Animáció lejátszása a jelenlegi és az összes többi keretben |
B |
B |
|
|
Körülhatároló kijelölés / kijelölés megszűntetés |
B, B |
|
|
Kijelölés / kijelölés megszűntetése ecsettel |
B |
|
|
Render határának meghatározása |
C |
C |
|
|
Az ablak középpontjának a 3D kurzorhoz igazítása |
C |
|
|
Kurzor visszaállítása az origóba |
C |
|
|
Másolás menü (Copy menu) |
C |
|
|
Konvertálás menü (Convert menu) (Ha lehet konvertálni) |
C |
|
|
Az aktuális képkocka hozzárendelése a kijelölt kulcsokhoz |
C |
|
|
Kép váltása |
D |
D |
|
|
Másolat létrehozása (Megduplázás) |
D |
|
|
Másolat létrehozása (Megduplázás) |
D |
|
|
Hálós nézetben (wire) jelenítse meg a képek alfáját |
D |
|
|
Egy adat-csatolt másolatot hoz létre |
E |
E |
|
|
Bővítés (Extrude) |
F |
F |
|
|
Oda-vissza váltás lap-kijelölő mód (face select mode) és a jelenlegi között |
F |
|
|
él(edge) v. lap(face) készítése / Görbe összekapcsolása |
F |
|
|
Y szűrő (Filter Y) beállítás
|
F |
|
|
Egyenletes kitöltés (BeautyFill) |
F |
|
|
Lapok(faces) rendezése |
F |
|
|
Lapok(faces) átkonvertálása háromszögekké(triangles) |
F |
|
|
Élek(edge) megfordítása |
G |
G |
|
|
Mozgatás (grab/move) |
G |
|
|
Pozíció törlése (Blender 2.25) |
G |
|
|
Csoportosítás menü (Group Menu) |
G |
|
|
A kijelöltek hozzáadása a csoporthoz(group) |
G |
|
|
A kijelöltek eltávolítása a csoportból(group) |
H |
H |
|
|
Handle típusa: igazított / szabad (váltás) |
H |
|
|
A kijelölt csomópontok(verteces) elrejtése |
H |
|
|
Handle típusa: automatikus. (Lásd: V) |
H |
|
|
A ki nem jelölt csomópontok(verteces) elrejtése |
H |
|
|
Automatikus Handle kiszámítás |
I |
I |
|
|
Képkocka-kulcs menü (Insert Keyframe menu) |
J |
J |
|
|
A render-lap (render page) lecserélése a render ablakban |
J |
|
|
A kiválasztott objektumok(objects) összekapcsokása(join) (Nézd meg a P-t is!) |
J |
|
|
NURBS: Új szakasz(segment) beszúrása |
J |
|
|
A kijelölt kulcsok(keys) összekapcsolása(join) |
K |
K |
|
|
Az objektumok kulcsainak(keys) rajzolása / elrejtése (váltás) |
K |
|
|
Kulcsok(keys) / görbék(curves) megjelenítése (váltás) |
K |
|
|
Csontváz(skeleton) hozzáadása egy IKA-hoz |
K |
|
|
A csomópont-festés(vertexpaint) színeinek törlése |
L |
L |
|
|
Helyi menü (Local menu). (Lásd még: U) |
L |
|
|
A kijelölt csomópontok(verteces) hozzárendelése(linked) a kurzorhoz |
L |
|
|
Hozzárendelés menü (Linked menu) kiválasztása |
L |
|
|
Hozzárendelés menü (Linked menu) |
L |
|
|
A kijelölt csomópontok(verteces) hozzárendelése(linked) a kijelölt csomóponthoz(selected vertex) |
L |
|
|
Helyi menü (Local menu) |
M |
M |
|
|
Áthelyezés másik fóli(ák)ra (layer(s)) |
M |
|
|
Meta csoport (Meta strip) készítése |
N |
N |
|
|
Szám (lebegő) eszköztár |
N |
|
|
A csontok elforgatásának szögét újraszámítja
|
N |
|
|
Normálok újraszámítása a felület külsejére |
N |
|
|
Normálok újraszámítása a felület belsejébe |
O |
O |
|
|
Oda-vissza váltás arányos csomópont-szerkesztő mód (proportional vertex editing mode) és a jelenlegi között |
O |
|
|
Lágy / meredek esés arányos csomópont-szerkesztő módban
|
O |
|
|
Fájl újra megnyitása |
O |
|
|
Az eredeti viszonyitási pontot törli |
P |
P |
|
|
Játék motor(game engine) elindítása (Blender 2.25) |
P |
|
|
Csomópontok(verteces) leválasztása az objektumról (Lásd: J) |
P |
|
|
Szülő(parent) létrehozása |
P |
|
|
Csomópont(vertex) szülő(parent) kapcsolat létrehozása |
P |
|
|
Szülő menü (Parent menu) törlése |
P |
|
|
A szülő(parent)-gyerek(child) viszony megfordítása |
Q |
Q |
|
|
Kilépés a Blenderből |
R |
R |
|
|
Forgatás(rotate) |
R |
|
|
Az egér mozgását rögzíti IPO görbeként (IPO curve)
|
R |
|
|
NURBS egy sorának kiválasztása |
R |
|
|
Elforgatás törlése |
R, X |
|
|
Elforgatás az X tengely mentén
|
R, X, X |
|
|
Elforgatás az objektum saját (local) X tengelye mentén
|
R, Y |
|
|
Elforgatás az Y tengely mentén |
R, Y, Y |
|
|
Elforgatás az objektum saját (local) Y tengelye mentén |
R, Z |
|
|
Elforgatás a Z tengely mentén |
R, Z, Z |
|
|
Elforgatás az objektum saját (local) Z tengelye mentén |
S |
S |
|
|
Méretezés |
S |
|
|
Illesztés menü (Snap-to menu) |
S |
|
|
Penge (Shear) |
S |
|
|
Kövérítés (Shrink Fatten) |
S, X |
|
|
Tükrözés az X tengely mentén |
S, Y |
|
|
Tükrözés az Y tengely mentén |
T |
T |
|
|
A 3D görbe (3D curve) dőlése |
T |
|
|
Háromszögekké(triangles) konvertálás |
T |
|
|
Követés (track-to) bekapcsolása |
T |
|
|
Követés (track-to) kikapcsolása |
T |
|
|
Blenchmark (kimenet a konzolon) |
U |
U |
|
|
Single User menü |
U |
|
|
Adat-buffer újratöltése |
U |
|
|
"FaceSelect" mód: UV menü |
U |
|
|
Az aktuális fájl elmentése alapértelmezettnek (induláskor ez jön be) |
V |
V |
|
|
Csomópont-festés (Vertexpaint) ki-/bekapcsolása |
V |
|
|
Vektor handle (Lásd: H) |
V |
|
|
A nézetet a kijelölt csomópontokhoz(verteces) igazítja |
V |
|
|
Az objektumot méretezi az anyagok(materials)-textúrák(texture) arányában |
W |
W |
|
|
Speciális szerkesztési lehetőségek menü (Special edit menu) |
W |
|
|
Boolean (Unio, metszet...) |
W |
|
|
A kijelölt csomópontok(verteces) letörése(warp) a kurzor körül |
W |
|
|
Az aktuális fájl elmentése |
W |
|
|
A kijelöltek kiírása videoscape formátumban |
X |
X |
|
|
Törlés menü (Erase menu) |
X |
|
|
Minden törlése |
Y |
Y |
|
|
Split selected from the rest |
Z |
Z |
|
|
Hálós / kitöltött megjelenítés váltása |
Z |
|
|
Nagyítás |
Z |
|
|
Hálós / árnyékolt megjelenítés |
Z |
|
|
Árnyékolás kiszámítása |
|
bal |
|
|
Kurzor áthelyezése / gesztusok / csomópont-festés (vertex paint) |
bal |
|
|
Csomópont (vertex) hozzáadása |
közép |
|
|
Nézet forgatása |
közép |
|
|
Nézet csúsztatása |
közép |
|
|
Közelítés/távolítás |
jobb |
|
|
Kijelölés |
jobb |
|
|
Hozzáadás a kijelöléshez |
|
/ |
|
|
Helyi(local) és globális(global) nézet |
* |
|
|
A nézetet az objektum felé forgatja |
0 |
|
|
Kamera nézet |
0 |
|
|
Egy nézetet készít |
0 |
|
|
Visszaállítja az utolsó kamera nézetet |
137 |
|
|
Elöl-, jobb- és felülnézet |
137 |
|
|
Hátul-, bal- és alulnézet |
2468 |
|
|
Nézet forgatása |
2468 |
|
|
Nézet csúsztatása |
5 |
|
|
Perspektívikus / ortogonális nézet |
9 |
|
|
Újrarajzolás |
Fn |
F1 |
|
|
Fájl betöltése |
F1 |
|
|
Fájl beszúrása(append) / csatolása(link) |
F2 |
|
|
Fájl mentése |
F2 |
|
|
Fájl mentése *.dxf formátumban |
F3 |
|
|
Renderelt kép mentése |
F3 |
|
|
Node editor nézet |
F4 |
|
|
Fény(Lamp) panelok kiválasztása |
F4 |
|
|
Data select panelok kiválasztása |
F5 |
|
|
Anyag(Material) panelok (ismételt lenyomással válthatsz az alsóbb kategóriákban) |
F5 |
|
|
3D nézet |
F6 |
|
|
Textúra (Texture) panelok kiválasztása |
F6 |
|
|
IPO nézet |
F7 |
|
|
Animációs(Animation) panelok kiválasztása (ismételt lenyomással válthatsz az alsóbb kategóriákban) |
F7 |
|
|
Panelok(Button) nézet |
F8 |
|
|
Környezet(World) panelok kiválasztása |
F8 |
|
|
Sequence window |
F9 |
|
|
Szerkesztés(Edit) panelok kiválasztása |
F9 |
|
|
Objektum kezelő (Object orient) nézet |
F10 |
|
|
Render panelok kiválasztása |
F10 |
|
|
UV és képszerkesztő (UV/Image editor) nézet |
F11 |
|
|
Lerenderelt kép megnézése |
F11 |
|
|
Szövegszerkesztő (Text edit) nézet |
F12 |
|
|
Kép renderelése |
F12 |
|
|
Image Select nézet |